عکس - فیلم - بازی - اخبار - موبایل - مدل

بروزترین وبلاگ فارسی زبان

عکس - فیلم - بازی - اخبار - موبایل - مدل

بروزترین وبلاگ فارسی زبان

ویتامین‌هایی که پوست را شاداب می‌کند

ویتامین‌هایی که پوست را شاداب می‌کند

حتما در هنگام استفاده از کرم‌ها و فرآورده‌های دیگر پوست و زیبایی متوجه شده‌اید که روی برچسب آنها نوشته شده است، حاوی ویتامین a یا b یا ویتامین c. ویتامین‌ها برای پوست ما چه‌کار می‌کنند و چه خاصیتی دارند؟ آیا می‌دانید کدام ویتامین برای پوست شما مناسب است و می‌دانید از چه راهی باید مصرف کنید تا برای پوست شما مفید باشد؟

ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله مواد غذایی ضروری برای واکنش‌های سوخت و ساز و واکنش‌های مربوط به عملکرد آنزیم‌هاست. یعنی بدون وجود برخی از آنها نمی‌توان سوخت و ساز کامل و بدون نقص داشت. برخی از ویتامین‌ها در آب و برخی دیگر در چربی حل می‌شوند. ویتامین‌های a ، d، e و k ویتامین‌های محلول در چربی ویتامین‌های b و محلول در آب هستند.

ویتامین a:

ویتامین a هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال موضعی وجود دارد. شکل موضعی آن برای رفع آکنه، کاهش خطوط ظریف و منافذ پوستی بسیار مناسب است. شکل موضعی ویتامین a که به صورت نسخه‌ای وجود دارد، بسیار مؤثر است و شکلی از دارو که قدرت کمتری دارد و بدون نسخه هم در دسترس است، یعنی رتینول به صورت موجود در کرم‌ها و فرآورده‌های آرایشی و زیبایی برای مراقبت‌های روزانه و استفاده مرتب، فواید زیادی در صاف و یکنواخت کردن پوست دارد. روزانه بدن ما به ۵ هزار واحد ویتامین a نیاز دارد که بسیاری چون نگران‌اند، به مصرف مکمل آن روی می‌آورند و به احتمال زیاد، خطر ابتلا به شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.

ویتامین b:

ویتامین‌های گروه b به چند گروه تقسیم می‌شوند و برای پوست و مو بسیار مفیدند اما تا زمانی که به کمبود این ویتامین دچار نشده‌اید، ضرورتی ندارد که مکمل مصرف کنید و در واقع تاثیری در سلامت پوست و مو و زیبایی ندارد. هنگامی‌که ویتامین‌های b5 یا پانتنول و b3 یا نیاسین آمید به فرآورده‌های پوست و مو و محصولات مراقبتی آن اضافه شود، موجب آب‌رسانی به پوست و افزایش قوام و خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که خطوط ظریف چین و چروک صورت از بین برود و با آب‌رسانی به پوست موجب افزایش مقاومت پوست دربرابر عوامل آسیب‌رسان خارجی می‌شود.

ویتامین c

اگر به صورت موضعی استفاده شود، از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کند و موجب تقویت تولید کلاژن می‌شود. این در صورتی است که فرآورده‌های مراقبت از پوست حاوی پالمیتات اسکوربیک یا ال-اسکوربیک یا منیزیوم اسکوربیل فسفات باشد و روی برچسب آن نوشته شده باشد.

افرادی که می‌خواهند از این ویتامین یا مکمل‌های حاوی آن استفاده کنند، می‌توانند هم آن را میل کنند و هم به صورت موضعی از محصولات آن استفاده کنند. مصرف خوراکی آن روزانه ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم است و کرم‌های حاوی ویتامین c با برچسب‌ها و مارک‌های گوناگون در بازار وجود دارد. برخی از محصولات شامل ویتامین c و e است.

ویتامین e:

دریافت ویتامین e روزانه به مقدار ۴۰۰ واحد بین‌المللی موجب کاهش چین و چروک و بهبود قوام پوست می‌شود. در هنگام تهیه فرآورده‌های حاوی ویتامین e سعی کنید به برچسب‌هایی توجه کنید که نوشته شده (طبیعی) یا (دی-آلفا توکوفرول).
ویتامین e اگر به صورت موضعی استفاده شود، برای کاهش آثار مضر نور آفتاب به ویژه تاثیر اشعه ماورای بنفش مفید است. ویتامین e را می‌توانید به‌طور مرتب برای زیر چشم استفاده کنید و شاهد رفع چین و چروک این ناحیه باشید.


منبع : آرایش . آی آر
نظرات 6 + ارسال نظر
Vشاهی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:34 ق.ظ http://www.iranbaner.tk

سلام دوست من . حالت چطوره ؟ خوبی ؟
وبلاگ قشنگی داری ، مطلبات منوکشته ...
خوشحال میشم به منم سر بزنی .
راستی من یه سیستم تبادل بنر فوق العاده پیشرفته هم دارم که تو ایران تکه ، اگه میخوای آمارت بره بالا ثبت نام کن، ضرر نمیکنی
WWW.IRANBANER.TK
موفق باشی دوست عزیز . خوشحال شدم

بابلی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ب.ظ http://baboli.ir

ثبت سایت شما در فهرست سایت های ایرانی همین الان اقدام کنید
www.link.baboli.ir/link.php

آرش پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام دوست خوبم.
قبلا هم به وبلاگت اومده بودم.
با تبادل لینک با سایت زاویه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس بلاگتم حتما بذار.اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود به بلاگم بیا:
www.arash-soft.blogsky.com

اگه قبلا لینکم کردی پس توی این صفحات لینک شدید:
1)صفحه اول وبلاگ دانلود با پیج رنک 2 در گوگل
http://easydownlder.blogsky.com
2)صفحه دوستان بلاگ اسکای به آدرس:
http://www.zavyeh.com/?do=cat&category=16
3) صفحه دیگری در سایت به آدرس:
http://www.zavyeh.com/index.php?do=static&page=freindlink
4)در دهها بلاگ دیگه که اگه اسم وبلاگت رو در گوگل سرچ کنی بعضی از اونها رو میبینی
و اگه لینکم کردی و لینکت نبود سریع با دادن آدرس بلاگت خبرم کن

موفق باشید
آرش مدیریت سایت زاویه

www.Zavyeh.com

تک هیت پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ http://takhit.mihanblog.com

با سلام.
دوست عزیز در حال حاظر باکس ما جزو 3 باکس برتر ابران میباشد. در صورتی که باکس مارو بذارید لینکی میدهیم که در شان وب شما باشد. البته قول هیت و بازدهی فوق العاده بالا را در اول کار به شما میدهم..

منتظر ثبت لینک شما هستیم.

با تشکر

سعید پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.linkbox.miadblog.com/index.php

سلام خوبی آقا لینک باکس میزارین ؟

poem پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ب.ظ

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد