عکس - فیلم - بازی - اخبار - موبایل - مدل

بروزترین وبلاگ فارسی زبان

عکس - فیلم - بازی - اخبار - موبایل - مدل

بروزترین وبلاگ فارسی زبان

زوج های موفق هنری سینمای ایران !!

زوج های موفق هنری سینمای ایران !!

پیگیری اخبار مربوط به ازدواج ستاره های سینما با یکدیگر، همواره یکی از سوژه های جذاب و جنجالی رسانه ها بوده است. بیشتر رسانه ها سعی می کنند با سرک کشیدن به زندگی خصوصی بازیگران، زوایای جدیدی را از زندگی آن ها برای مخاطبانشان آشکار و تیراژ فروش خود را بالا ببرند. این اخبار و گزارش ها، معمولا نیز سویه های منفی زندگی ستاره های سینما را دربر می گیرد. یعنی مطبوعات و رسانه ها بیشتر تمایل دارند توضیح دهند فلان زوج هنری چه اختلافاتی با هم دارند، یا این که فلان بازیگر چرا و چگونه از همسرش جدا شده و قصد ازدواج با بازیگر دیگری را دارد.
در این مطلب می خواهیم این قاعده را برهم بزنیم. به همین سبب به سراغ زوج های هنری موفقی رفته ایم، که زندگی آرام و بی حاشیه ای دارند و در عرصه بازیگری نیز خوش درخشیده اند. نکته قابل توجه این که این زوج های هنری معمولا بهترین بازی هایشان را زمانی ارائه داده اند، که در مقابل یکدیگر نقش آفرینی کرده اند.


گلاب آدینه- مهدی هاشمی گلاب آدینه: مهدی هاشمی هم دوستم بوده است، هم استادم
این دو بازیگر یکی از موفق ترین زوج های سینمای ایران می باشند.
«گلاب آدینه» پیش از ازدواجش با «مهدی هاشمی»، شاگرد او بود. اما به مرور زمان، در زمینه بازیگری به جایگاه بالاتری نسبت به همسرش دست یافت.
«گلاب آدینه» فعالیت خود را در عرصه بازیگری به صورت حرفه ای، از سال ٥٤ با گروه تئاتر دانشجویی «پیاده» آغاز کرد. در آن زمان «مهدی هاشمی» و «داریوش فرهنگ» که در عرصه تئاتر و سینما فعالیت می کردند، سرپرستی این گروه را به عهده داشتند. «آدینه» بین سال های ٥٤ تا ٥٦ در تماشاخانه های مختلف تهران، با این گروه روی صحنه رفت و نقش های بسیاری را ایفا کرد. آشنایی و همراهی مداوم «گلاب آدینه» با این گروه تئاتری به ازدواج وی با مهدی هاشمی در سال ٥٦ منجر شد. جالب آن که به گفته گلاب آدینه برای نخستین بار خودش پیشنهاد ازدواج را با «مهدی هاشمی» مطرح کرده است.
«آدینه» درباره شرایط زندگی پس از ازدواجش می گوید: از وقتی که ازدواج کردم، با ٢ یا ٣ خانه فاصله، با «داریوش فرهنگ» و «سوسن تسلیمی» همسایه بودیم. هنوز به خاطر می آورم از وقتی که از خواب بیدار می شدیم، این دو دائما راجع به تئاتر و نمایشنامه و نمایشنامه نویس و کارگردان و بازی و بازیگری صحبت می کردند. بعدها متوجه شدم آن ها راجع به چیزهای دیگر هم صحبت می کنند. (برگرفته از کتاب «گلاب آدینه بانوی بازیگر» نوشته زاون قوکاسیان)
«مهدی هاشمی» نیز درباره گلاب آدینه می گوید: گلاب آدینه از زمانی که وارد گروه تئاتر ما شد تا به امروز، ٣ ویژگی مشخص را با خود داشته و هنوز هم دارد: «روحیه شاگردی»، «محصل بودن» و «یاد گرفتن مداوم».
گلاب آدینه نیز همیشه از همسرش، به عنوان یک الگو و استاد یاد کرده و گفته است: مهدی هاشمی الگوی همیشگی من است و در درجه اول هرچه بلدم از او یاد گرفته ام. او هم دوستم بوده و هم استادم. یعنی همین الان که کار می کنم تماما با حرف های مهدی هاشمی بازی می کنم و تا همین امروز، هرگاه بازی می کنم، بازی او در ذهنم نقش می بندد.
این دو بازیگر در فیلم های «زرد قناری»، (رخشان بنی اعتماد)، «شکار خاموش» (کیومرث پوراحمد)، «بهترین بابای دنیا» (داریوش فرهنگ) و مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» با یکدیگر همبازی بوده اند. در حال حاضر نیز سریال روتین «خواستگاران» به کارگردانی گلاب آدینه از شبکه یک سیما در حال پخش است.
لیلا حاتمی- علی مصفا لیلا حاتمی: بازی در فیلم علی مصفا برایم دشوار بود
این دو بازیگر جزو آرام ترین و بی حاشیه ترین زوج های سینمای ایران، به شمار می روند. حتما می دانید که آشنایی و ازدواج آن ها در سال ٧٥، و در حین نقش آفرینی این دو در فیلم درخشان «لیلا» اثر «داریوش مهرجویی»، شکل گرفت. این دو در این فیلم به عنوان همسر در مقابل هم بازی کردند. در آن سال ها «لیلا حاتمی» مشغول تحصیل در رشته ادبیات فرانسه، در دانشگاه لوزان فرانسه بود. در سال ٧٥ به علت بیماری پدرش (زنده یاد علی حاتمی) به ایران آمد و از آن پس در تهران ساکن شد. در آن سال نخستین نقش سینمایی خود را در فیلمی غیر از فیلم های پدرش، در فیلم «لیلا»ی داریوش مهرجویی پذیرفت. خیلی ها معتقدند گرمای رابطه عاشقانه بازیگران اصلی فیلم «لیلا»، از واقعی بودن آن ناشی شده و به همین خاطر شخصیت ها و محصول کلی کار برای تماشاگران خاص و عام، بسیار باورپذیر از آب درآمده است. «لیلا حاتمی» پس از ازدواج با «علی مصفا» یک بار دیگر با او در فیلم «میکس» به کارگردانی «داریوش مهرجویی» همبازی شد. یک بار نیز به عنوان بازیگر در فیلم «سیمای زنی در دوردست» به کارگردانی علی مصفا حضور یافت.
لیلا حاتمی درباره تجربه بازی در فیلم همسرش می گوید: کار کردن با علی مصفا، در ابتدا کمی برایم دشوار بود. چون او خیلی خوب مرا می شناخت و احساس می کردم، نقشی که بازی می کنم یه با اصطلاح ادایی که سرصحنه درمی آورم، برای او لو رفته است و از این نکته خجالت می کشیدم. درست مثل وقتی که آدم به مادرش دروغ می گوید.
لیلا حاتمی چندی پیش با حضور در مشهد، بازی خود را در فیلم «هر شب، تنهایی» (رسول صدرعاملی) به پایان رساند. او هم چنین به تازگی به عنوان داور در جشنواره «اواسیا»ی قزاقستان حضور یافت.
امین حیایی- نیلوفر خوش خلق امین حیایی: در فیلم های گیشه ای بازی می کنم تا همسرم در فیلم های باارزش نقش آفرینی کند
یکی از فواید ازدواج ستاره هایی چون «امین حیایی» این است که حجم شایعات و اخبار حاشیه ای، درباره آن ها کمتر می شود. به ویژه زمانی که همسر او نیز بازیگر و در معرض نشان رسانه ها و مطبوعات باشد.
امین حیایی در زمان فیلم برداری سریال «روزگار جوانی»، با «نیلوفر خوش خلق» آشنا شد. البته در آن زمان وی یک بازیگر تازه کار بود و چندان شناخته شده نبود. این دو بازیگر پیش از ازدواج، در فیلم «مونس» نیز با یکدیگر همبازی بودند. ازدواج آن ها هم زمان با بازی «خوش خلق» در فیلم «بوی بهشت» صورت گرفت. نکته جالب در این باره این که در تیتراژ این فیلم نوشته شده بود: «نیلوفر حیایی».می گویند امین حیایی در تمام پشت صحنه های فیلم های همسرش حاضر می شود و قبل از ایفای نقش، با او تمرین می کند. حیایی در جایی به شوخی گفته است: ما دو نفر مکمل هم هستیم. من در فیلم های گیشه ای پول درمی آورم، تا «نیلوفر» بتواند در فیلم های باارزش مثل «به آهستگی» (مازیار میری) بازی کند.
این دو بازیگر در فیلم «سنگ، کاغذ، قیچی» (سعید سهیلی)، برای سومین بار با یکدیگر همبازی شدند. امین حیایی و همسرش هم اکنون مشغول بازی در فیلم «دایره زنگی» (پریسا بخت آور) می باشند. حیایی چندی پیش در شهر مشهد در فیلم رسول صدرعاملی («شب») ایفای نقش کرد.
بهاره رهنما- پیمان قاسم خانی دو مسیر حرفه ای در یک زندگی مشترک
«بهاره رهنما» متولد ١٣٥٢ در اراک است و هم زمان در ٣ رشته تحصیل کرده است. کارشناسی ادبیات فارسی، کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی. او در سومین فیلمش، یعنی «عاشقانه» (علیرضا داوودنژاد) با «پیمان قاسم خانی» آشنا شد و یک سال بعد، با او ازدواج کرد. بعد ها مسیر حرفه ای این دو بازیگر از هم جدا شد. «بهاره رهنما» در فیلم و سریال های تلویزیونی، نقش آفرینی کرد و «قاسم خانی»، نیز راه فیلم نامه نویسی را در پیش گرفت.«شب های برره»، «پاورچین»، «کمربندها را ببندیم»، «خانه ما» و «باغ مظفر» از جمله فعالیت های تلویزیونی «قاسم خانی» در زمینه نویسندگی است. این زوج هنری دختر ٧ ساله ای به نام «پریا» دارند که سال گذشته یکی از بازیگران سریال «زیرزمین» بود. بهاره رهنما هم اکنون مشغول بازی در فیلم «دایره زنگی» است.
امیر جعفری- ریما رامین فر پیوند تئاتر و سینما
امیر جعفری با بازی در سریال «میوه ممنوعه»، جایگاهش را به عنوان یک بازیگر محبوب به ثبت رساند. او همسر «ریما رامین فر» و نویسنده سریال «کمربندها را ببندیم»، بازیگر سریال «من یک مستاجرم» و فیلم «نان ، عشق و موتور ١٠٠٠» است. ریما رامین فر دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. جالب است بدانید که اولین فرزند این دو بازیگر (آیین) هم زمان با ضبط سریال «میوه ممنوعه» به دنیا آمد.

و دیگران ... زوج های سینمایی دیگری نیز هستند که فقط به آوردن نام آن ها اکتفا می کنیم
(جهانگیر کوثری- رخشان بنی اعتماد)، (حمید سمندریان- هما روستا)، (بهرام بیضایی- مژده شمسایی)، (نیما بانکی- لیلی رشیدی)، (بهروز بقایی- پرستو گلستانی)، (هادی مرزبان- فرزانه کابلی)، (اصغر همت- افسر اسدی)، (محمد رحمانیان- مهتاب نصیرپور) ، (منیژه حکمت- جمشید آهنگرانی) و...

منبع:هنرپیشه
نظرات 1 + ارسال نظر
کارزانی شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ب.ظ http://hitsaz.ir

سلام دوست غزیز خوش حال میشم باکس مار رو قرار بدی اگرقرار دادی یه لینک بالای تمام لینک ها و با هر اسمی بهتون میدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد